سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جمعه نامه شماره 35

بسم ا... النّور 

جمعه نامه: «سال اقتصاد و فرهنگ» شماره: 35

امام خامنه ای: ملت ایران باید خود را قوی کند 

 

اگر خدا شما را یارى کند هیچ کس بر شما غالب نخواهد شد و اگر دست از یارى شما بردارد چه کسى بعد از او شما را یارى خواهد کرد و مؤمنان باید تنها بر خدا توکل کنند (آل عمران160)

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت فرزند مرحوم آیت‌ا... خاتمی

بسم الله الرحمن الرحیم

سرکار بانوی مکرّم همسر گرامی مرحوم آیةالله خاتمی اعلی‌الله ‌مقامه مصیبت درگذشت صبیه‌ی محترمه ام‌الشهید خانم خلیلی رحمةالله ‌علیها را تسلیت میگویم و از خداوند متعال برای جنابعالی و دیگر بازماندگان صبر و اجر مسألت مینمایم. خداوند آن مخدّره را با اولیائش محشور فرماید و مشمول رحمت و مغفرت قرار دهد.

سیدعلی خامنه‌ای 3اسفند 1393

 

حاشیه مراسم ترحیم در مسجد روضه محمدیه یزد

 مراسم ترحیم ام الشهید خانم خلیلی در صبح 4/12/94 در مسجد روضه محمدیه یزد با سخنران سنواتی این مسجد، آقای غروی آغاز شد که متأسفانه این خطیب پا را از گلیم خود درازتر نمود و به حاشیه پردازی روی آورد و با زیر پا گذاشتن قانون شورای عالی امنیّت ملی که سیّد محمد خاتمی از سران فتنه سال 88 را ممنوع التصویر و ممنوع الخروج از کشور قرار داده؛ اقدام به تعریف و تمجید از این فتنه گر نمود و او را افتخار مردم یزد و ایران و جهان نامید!! وی با اهانتی آشکار نسبت به صدا و سیما، این رسانه را که محدودیّت قانونی برای نمایش سران فتنه دارد را مورد انتقاد شدید قرار داد و در این خصوص گفت:حضرت زینب (س)به یزید فرمودند تو گمان می کنی با این اقدامات می توانی باعث شوی که مردم نام حضرت حسین (ع) را فراموش کنند. اما هرگز این چنین نخواهد بود و نام حسین (ع) تا قیامت بر دنیا نورافشانی خواهد کرد. اما گویا آقای غروی عینکشان جابجا می بیند و فراموش کرده که چه کسانی در عاشورای سال 88 خیمه های حسینی را به آتش کشیده و در روز عاشورا به رقص و پایکوبی پرداختند تا نور حسینی را خاموش کنند و چه کسی با بیانیه اش از این یزیدیان حمایت نمود!!

 

حق این بود که آقای غروی همان فتنه گری که در پای منبرش نشسته بود و در آن روزها از یزیدیان زمان حمایت نمود را مورد سرزنش قرار می داد که چگونه خواستی نور حسینی را خاموش کنی ولی خودت ذلیل شدی و حالا مثل عبد ذلیل باید مواظبت باشند و نتوانی براحتی در بین مردم حضور یابی. نه اینکه از او تعریف و تمجید نموده و به ناحق علیه صدا و سیما جوسازی کند. آقای غروی بداند با این حرکت زشتش چهره شریح قاضی ها را در اذهان مردم زنده کرد که چگونه یک منبری برای هوا و هوس و دنیا چگونه حق را ذبح و باطل را حق جلوه می دهد!! براستی آیا امروز سربریدن هزاران مسلمان بی گناه توسط داعش و امثالهم چیزی جز این است که عده ای آخوند درباری وهابی با عبارات و کلمات فریبنده و با کمک عده ای آخوند شیعه نمای انگلیسی، حق را باطل و باطل را حق جلوه داده و عده ای نادان کم سواد هم پیرو آنها شدند و به راحتی و فوج فوج مسلمانان و بخصوص شیعیان را سر می برند و یا در انفجارات انتحاری می کشند و اخیراً هم زنده زنده در آتش می سوزانند و اینگونه چهره اسلام را نزد جهانیان خشن جلوه می دهند!    

   

آقای غروی باید پاسخگوی حرفهایش باشد و مانند آقای دانشمند نباشد که چیزی بگوید و برود و هم اکنون بیش از سیزده سال است که هر چه تلاش می کنیم انتقادات را مطرح کنیم می گوید نمی رسم و می رود. اگر امثال دانشمند اجازه می دادند کسانی که از آنها انتقاد دارند حرفشان را بزنند کار به اینجاها کشیده نمی شد که نوارهای آنها در مناطقی که وهابی ها نفوذ کرده اند محرکی برای سر بریدن شیعیان شود! چنانکه ریگی معدوم گفته بود پس از مدتی که نیروهایش انگیزه لازم را برای کشتن شیعیان از دست می دادند، نوارهای اهانت آمیز امثال شیرازی ها و ... را می گذاشتند و نیروهایشان را برای کشتن بیشتر ترغیب می کردند. متأسفانه بسیاری از مردم ما مرعوب هنرنمایی و فن خطابه بعضی از منبری ها شده و اصل منبر که محتوا و جهت گیری سالم باشد، مغفول واقع می شود و به شدت از این منبری ها حمایت و غیر مستقیم مسئول تبعات چنین سخنرانی هایی می شوند. یادمان باشد که ابن ملجم مرادی(ل) از یاران حضرت علی (ع) در فن بیان و خطابه ید طولایی داشت اما جهت گیریش ناسالم و مشکوک بود و توانست بسیاری را علیه حضرت بشوراند.    

دولت راستگویان باید هم این پرت و پلاها را بگوید!

روزنامه کیهان در ستون گفت و شنود خود نوشت:

گفت: آقای جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور گفته است «بیش‌ترین فسادها و بزرگ‌ترین فسادهای قرن در دولت گذشته اتفاق افتاده است»!

گفتم: فساد «پتروپارس» و «کرسنت» و «مارین سرویس» و «شهرام جزایری» و «قطعات فولادی» و... ده‌ها فساد بزرگ دیگر در دوران کارگزاران و اصلاحات را می‌گوید؟! یا فساد سه هزار میلیارد تومانی که اصلاح‌طلبان مجرم اصلی آن یعنی مه‌آفرید را «کارآفرین»! و قابل تقدیر می‌دانستند؟! گفت: نه بابا! همه این‌ها یادش رفته و منظورش دولت احمدی‌نژاد است. گفتم: یعنی فساد در دولت قبلی از فساد دوران پهلوی و قاجار هم بیش‌تر بوده است؟! گفت: چه عرض کنم؟! اگر دولت راستگویان(!) هر روز یک دروغ شاخدار نگوید سر مردم را با این پرت و پلاها گرم نکند و شیره‌ نمالد که مجبور است توضیح بدهد خودش تا حالا چه گلی به سر ملت زده است؟!

گفتم: یارو عادت داشت به پسرش سرکوفت ناپلئون را بزند و هردفعه به او می‌گفت؛‌ای بی‌عرضه! ناپلئون اندازه تو که بود فرمانده لشکر بود! اندازه تو که بود فلان جا را فتح کرده بود! اندازه تو که بود... پسرش با عصبانیت گفت؛ باباجون! همین ناپلئون اندازه تو که بود، امپراطور فرانسه بود نه مثل تو دلارفروش کنار خیابون!!                  منبع: پرتو سخن 29/11/93

 

دولت روحانی عمیقا مشتاق ترمیم رابطه با آمریکا است!

به گزارش مشرق، رفت و آمدهای سیاسی با پوشش‌های مختلف حقوقی، بازرگانی و... در دولت یازدهم افزایش یافته است و با برگزاری همایش‌های بین‌المللی برخی از افراد سیاسی به ایران سفر می‌کنند و ضمن آشنایی با بخش‌های مختلف اقتصادی و سیاسی ارزیابی خود را از فضای داخلی ایران به حکومت متبوع خود گزارش می‌کنند.

یکی از این افراد «جیم اسلاتر» نماینده سابق کنگره آمریکاست که در آذرماه سال جاری برای شرکت در کنفرانس بین‌المللی«جهان علیه خشونت و افراطی‌گری» که در تهران برگزار شد به عنوان حقوقدان به ایران سفر کرد.

بنابر گزارش گاردین، وی به تازگی در شورای آتلانتیک از تجربه اولین سفر خود به ایران سخن گفته و بیان داشته است که «‌روحانی و حلقه اطراف وی عمیقا مشتاق و متعهد ترمیم رابطه با آمریکا هستند و من معتقدم که اگر آن‌ها در این رابطه با شکست مواجه شوند، ما احتمالا با خطر بازگشت تندروها(!) در ایران مواجه خواهیم شد

بر اساس این گزارش، مقامات ایرانی که با اسلاتر دیدار داشته‌اند عمیقا نگرانی خود را از اثرات تغییرات نوامبر گذشته در کنگره آمریکا- که باعث سیطره جمهوری‌خواهان بر کنگره شد- بر مذاکرات هسته‌ای به وی ابراز داشته‌اند.

به گفته این نماینده سابق کنگره آمریکا مقامات ایرانی نگران هستند باراک اوباما نتواند در مقابل کنگره جهت لغو تحریم‌ها و اجرای توافق احتمالی به خوبی ایستادگی کند.                        منبع: پرتو سخن 29/11/93

 

موج جدید هجمه رسانه فتنه طلبان به خطوط قرمز اعتقادی

روزنامه اعتماد طی یک گفت‌وگوی سیاسی، مدعی رنگ‌باختگی سیدالشهدا(ع) بعنوان یک اسطوره برای جوانان شد.منبع:dana.ir/News/249861

همچنین روزنامه اعتماد در 5/12/93 ضمن تطهیر بنی صدر، در مغالطه ای آشکار نظام جمهوری اسلامی ایران و شهیدان بهشتی و باهنر را به داشتن عادت های طاغوتی متهم کرد. منبع:jahannews.com/vdcjvhexiuqeytz.fsfu.html

 

انتخابات مجمع مشورتی اصلاح طلبان یزدی با طعم فتنه

در مورخ 30/11/93 با حضو موسوی لاری در یزد و تحت تدابیر شدید امنیّتی و جلوگیری از ورود مردم و خبرنگاران، مجمع مشورتی ... طلبان یزدی در محل ... برگزار شد تا در خصوص انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی که در اسفند سال 94 برگزار می شود تصمیم گیری و نامزد معرفی کنند که در نهایت رأی گیری شد و شمارش آراء بدور از چشم حضار انجام و به ترتیب ذیل افراد برگزیده شدند: سید مرتضی قبله - حمیدرضا کارگر از اعتماد ملی - سراج الدین وحیدی از سازمان نامشروع مجاهدین انقلاب - هادی خبیری -  غلامعلی سفید از حزب منحله مشارکت - احمد طالبی - حسین کافی از سازمان نامشروع مجاهدین انقلاب - وحید دستگاه دار از سازمان نامشروع مجاهدین انقلاب - علیرضا مجری از کارگزاران سازندگی - سید حسین موسوی - محمد شاکر اردکانی - فاطمه عباسقلی زاده از حزب منحله مشارکت - فرساد خجسته - علی اکبر حدادی از حزب کارگزاران - عماد تشکری از حزب کارگزاران - جعفرپور از سازمان نامشروع مجاهدین انقلاب - دکتر اولیایی از اعتدال و توسعه...    منبع: استفاده از سایت یزد فردا شماره خبر 100502

 

آیت ا... اراکی دبیر مجمع تقریب مذاهب

بساط تشیع لندنی باید از قم برچیده شود / تشیع لندنی بزرگ ترین خطر برای اسلام و شیعه است / مگر اهل بیت (ع) و مراجع تقلید قمه می زدند که برخی این را ملاک شیعه می دانند / پول های ام آی سیکس انگلیس را به عنوان وجوهات می دهند.           منبع: سایت بی باک شماره خبر446868   5/12/93

 

چرایی ... هاشمی رفسنجانی!!

در جمعه نامهشماره 34 مطلبی در خصوص کلیپ برنامه زنده تلویزیون نقل شد که مربوط به سالجاری نبود بلکه شبکه های اجتماعی این کلیپ را پس از راهپیمایی 22 بهمن منتشر کردند که در اذهان گمان رفت مربوط به راهپمایی 22 است لذا سیمای جمهوری اسلامی در این زمینه روشنگری نمود. اما آنچه مهم است چرایی آن شعاری است که یک خانم نسل سومی علیه هاشمی رفسنجانی داد: